Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PORR wykonawcą stacji Biała Rawska. Inwestycja na CMK za blisko 150 mln

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
01-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PORR wykonawcą stacji Biała Rawska. Inwestycja na CMK za blisko 150 mln
fot. Włodzimierz Włoch / PKP Polskie Linie KolejoweFragment Centralnej Magistrali Kolejowej
PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę stacji z przystankiem Biała Rawska. Firma PORR wyceniła planowaną infrastrukturę na 146,8 mln złotych, co zwiększyło budżet inwestycji o ponad 30 mln zł.

Na Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi będą zatrzymywać się na nowym przystanku Biała Rawska. Wiosną tego roku inwestycje na wspomnianej trasie zapowiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

Inwestycja PKP PLK droższa o blisko 31 mln zł

PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały kilka dni temu firmę, która wybuduje nową infrastrukturę kolejową. To PORR, który w regionie łódzkim realizuje także budowę tunelu średnicowego dla KDP. Wykonawca zaproponowało kwotę 146,8 mln zł, natomiast PKP PLK przeznaczyły na to zadanie 116,2 mln zł. Oznacza to, że zarządca infrastruktury musiał dołożyć prawie 31 mln zł, żeby móc wybrać najkorzystniejszą ofertę.

Podpisanie umowy może nastąpić w przeciągu najbliższych kilku tygodni – o ile żaden z oferentów nie złoży odwołania od wyników przetargu. Co do terminów, cała inwestycja została podzielona na 16 etapów – tzw. kamieni milowych, które określają liczbę dni na ich wykonanie.



I tak: 360 dni od podpisania umowy (etap 7) wykonawca powinien złożyć do akceptacji PKP PLK kompletny wniosek o wydanie pozwolenia na budowę. Z kolei 100 dni od wcześniej wspomnianego etapu powinno nastąpić uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę. Pierwsze prace (etap 10) powinny rozpocząć się od 15 marca 2027 roku. Zakończenie całej inwestycji powinno nastąpić najpóźniej na przełomie 2027 i 2028 r.

Jakie założenia dla nowej stacji Biała Rawska?

Inwestycja na CMK to przede wszystkim budowa przystanku kolejowego. Po północnej stronie wiaduktu drogi wojewódzkiej nr 725 zostaną wybudowane dwa jednokrawędziowe perony o długości 400 metrów. Każdy z nich ma być oświetlony, wyposażony we wiatę oraz elementy Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.

Z kolei po zatwierdzeniu koncepcji programowo–przestrzennej PKP PLK zdecyduje, jak pasażerowie będą przemieszczać się pomiędzy peronami a parkingiem i przystankiem autobusowym. Tutaj w grę wchodzi przejście podziemne lub kładka nad torami.

Przy nowych peronach powstaną całkowicie nowe tory nr 3 i 4. Przy czym projektowane rozwiązania techniczne muszą umożliwiać w przyszłości rozbudowę układu torowego o kolejne dwa dodatkowe tory nr 5 i 6. Nowe rozjazdy od strony południowej znajdą się w rejonie posterunku odgałęźnego Biała Rawska, a od strony północnej – za peronami.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

250 km/h „bez problemów technicznych”. Nocne testy z Pendolino na CMK

Infrastruktura

PKP PLK: Na CMK nie będzie prędkości powyżej 250 km/h

Infrastruktura

CMK: Co z przystankiem Biała Rawska? Nie wcześniej niż 2026 rok

Infrastruktura

Malepszak: Ponad 200 km/h na CMK najwcześniej w 2027 r.

Infrastruktura

Zobacz również:

250 km/h „bez problemów technicznych”. Nocne testy z Pendolino na CMK

Infrastruktura

PKP PLK: Na CMK nie będzie prędkości powyżej 250 km/h

Infrastruktura

CMK: Co z przystankiem Biała Rawska? Nie wcześniej niż 2026 rok

Infrastruktura

Malepszak: Ponad 200 km/h na CMK najwcześniej w 2027 r.

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij